måndag 2 april 2012

Syskonmatchning i Storstan

Visar lite saker jag sytt tidigare för att hålla igång bloggen:-) Lagom till ett besök på sjukhuset i Malmö (storstad) gjordes dessa kläder klart.

Var först lite skeptisk till det här hysteriskt mönstrade tyget. Men ekologiskt vann över mönster! Och när jag väl sytt i det blev jag kär och var tvungen att köpa lite till!! Ekologisk bambujersey "Staden" från Strömmingdesign. Så synd att hon avvecklar bambutygerna, för det är verkligen helt fantastiskt!!

Pumpan fick en klänning trots att jag inte är någon "klänningsmorsa" med röda tights i ekologisk jersey från Jofotex. Jofotex kommer för övrigt att sluta med ekologiska tyger då de inte hittar leverantörer som lever upp till certifieringen. Synd!!! Jag måste nog köpa på mig ett lager medan tid är...

Mönster: Tröja, modifierat från ottobre (jag äger ett enda nummer....), Klänning: Ursprung från ett köpt Minikreamönster på body, Tights: Nästan eget, mätt från ett par poptights och ett par tights från Katvig.

Det här var nog det första jag sytt som jag blev helt nöjd med:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar