fredag 16 mars 2012

Enklast möjliga sömnad...

Äntligen en färdig gardin till lekstugan. Hade två små raksömmar kvar som jag lyckades få till idag;-) Gardinen är dubbelsydd så den blir lika snygg från båda håll, fiffigt va? Får se när jag får tid att städa lekstugan och skruva upp den....

Jag funderar på att göra en dubbelsydd gardinkappa till köket. Ser så tråkigt ut när man bara ser baksidan på gardinen på utsidan. Men tyget till köksgardinerna är tunnt och mönstrat, mönstret kanske lyser igenom då? Kanske ser konstigt ut? Får fundera vidare tror jag...

Lekstugegardinen är sydd i ett tjockt bomullstyg från Lapp på Lapp. Ett litet felköp från min sida eftersom jag trodde det var vaxat, jag läste visst inte så noga:-) Snyggt är det. Passar bra i en lekstuga!! Tygstuven räckte till en liten duk också:-) Får hoppas sonen inte använder den till handduk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar