måndag 19 mars 2012

Massproduktion, eller mössproduktion:-)

4 färdiga mössor idag, de har legat tillklippta nån vecka sådär. Men nu behövde Pumpan verkligen en passande mössa, vintermössan är för liten och för varm och mössorna efter Pajasen har så dålig passform och åker fram över ansiktet hela tiden.

Lila med får (ekologiskt från Jofotex) till Pumpan.

Grön med robotar (Kameleont design, rea 100kr /m :-) ) till Pajasen

Turkos med hjärtan (Kameleont design, felskickat, jag beställde egentligen ett annat tyg... men det var så fint så jag behöll det) till Pumpan, men jag gjorde den så stor att Pajasen kan sno den för det kommer han vilja!

Gul med moln (köpt på Tradera) hamnar hos? Någon kusin??? ;-)

Mönster mitt eget lite free-stylat sådär.... Ingen mössa blir den andra lik och jakten på DEN PERFEKTA MÖSSAN fortsätter....

3 kommentarer:

  1. vilken proffsutrustning du har kvinna!! ...har bara kommit till stadiet "jag ska köpa skärmatta och rullkniv...!"

    ser ut som fina mössor tycker jag och jag håller med, jakten på den perfekta mössan är en evig jakt!! :=)

    SvaraRadera
  2. Japp, en av få proffsprylar jag har! ;-) Min mamma gick en lappteknik kurs för många herrans år sedan så detta stod bara och skräpade i hennes garderob. Lycky me;-)

    SvaraRadera
  3. Vad konstigt det ser ut när jag själv kommenterar som "Solhaga" men det är ju vår "originalblogg. Snyggt med alla stavfel i min kommentar ovan, dessutom...

    SvaraRadera